irytujące dźwieki pracy silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • crazykoko
    Classic
    • 2017
    • 0

    irytujące dźwieki pracy silnika

    Dzięki, takiej wiedzy potrzeba mi było. Przy wymianie zapodziałem w boczku żaróweczkę i trochę się telepie od czasu do czasu. A robota z wyciszeniem naprawdę zacna
  • crazykoko
    Ambiente
    • 2014
    • 140

    #2
    irytujące dźwieki pracy silnika

    Od jakiegoś czasu, głównie przy większej wilgotności pojawiają mi się "świerszcze" po odpaleniu silnika. Przy wciskaniu gazu dźwięk jest wzrasta. Pasek niedawno wymieniany. Jaka może być przyczyna?


    Link do pliku wav


    A na garnku tak jak drut napisane było MJUT

    Komentarz

    • utek
      Elegance
      • 2007
      • 867
      • Superb II combi (3T5)
      • APK 2.0 MPI 115 KM

      #3
      np rolka napinacza paska "klinowego".

      Komentarz

      • crazykoko
        Ambiente
        • 2014
        • 140

        #4
        W listopadzie 2014 robiłem wymianę rozrządu z wymianą napinacza i pompy wody. Tak szybko by rolka padła?


        A na garnku tak jak drut napisane było MJUT

        Komentarz

        • utek
          Elegance
          • 2007
          • 867
          • Superb II combi (3T5)
          • APK 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Miałem na myśli rolkę napinacza na pasku "klinowym", czyli tym od alternatora, wspomagania, kompresora.

          Brak dostępu do pliku. Nie mogę posłuchać.

          Komentarz

          • crazykoko
            Ambiente
            • 2014
            • 140

            #6
            Plik chyba naprawiony, powinno działaś odsłuchanie.

            No tak mi właśnie ktoś już mówił o sprawdzeniu alternatora. Dzięki za sugestię


            A na garnku tak jak drut napisane było MJUT

            Komentarz

            • himi
              L&K
              • 2013
              • 1115
              • Octavia II (1Z3)
              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

              #7
              Zdejmij pasek osprzętu i odpal. Jak będzie cisza masz jasność, że pasek albo rolki osprzętu.

              Komentarz

              • alxxx
                RS
                • 2010
                • 1823
                • Octavia I (1U2)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                himi, po co zdejmować? wystarczy popuścić napinacz i będzie jasność.
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz

                • Marian 2
                  L&K
                  • 2007
                  • 1086
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  Kilka już razy o tym pisałem. Bardzo dobrze do osłuchania pracy silnika nadaje się plastykowa rurka o wewnetrznej średnicy 6÷8mm i długości około 1 metr. Jeden koniec rurki do ucha, a drugi przykłada się w podejrzane miejsca. Bardzo dobrze słychać pracę łożysk, zaworów, wtryskiwaczy, i wszystkiego co się porusza ruchem obrotowym lub posuwisto zwrotnym. Dzięki takiej rurce wykryłem złą pracę pompy wody, piszczała przez chwilę, a po nagrzaniu, wszystko w porządku.
                  Była też wręcz nie prawdopodobna historia z hałasującym filtrem oleju. Od jakiegoś czasu zaczęło być słyszalne dość głośne, jakby włączenie i praca wentylatora, tylko że żaden wentylator nie był włączony. Hałasu nie było na zimnym silniku, przy pewnej temperaturze pojawiał się i był dobrze słyszalny zarówno na zewnątrz, jak i w kabinie. Po całkowitym nagrzaniu hałas zanikał. Przykładając tą rurkę w różne miejsca nie było słychać hałasu, przyłożenie do filtra oleju, slychać bardzo dobrze. Jako że do wymiany oleju było jeszcze około 700 km postanowilem pojeżdzić i poobserwować zjawisko.
                  Po wymianie filtra przy okazji wymiany oleju hałasu brak.
                  Prawdopodobnie coś się w nim urwało/poluzowało i było słychać drgania w rytm pracy pompy oleju.

                  Komentarz

                  • Bartek.K
                    Rider
                    • 2012
                    • 396

                    #10
                    Dzwięk przypominający jakąś zużytą rolkę. Ew. posłuchaj kompresora od klimy. Lubi tam posypać się łożysko albo sprzęgiełko. A co do hałasujących filtrów oleju to jest tam zawór który wydaje dźwięki bzyczenia :szeroki_usmiech
                    Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                    Komentarz

                    • crazykoko
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 140

                      #11
                      Dzięki za odpowiedzi. Po oględzinach i luzowaniu napinacza jestem na 80% pewien, że dźwięk dochodzi z rolki alternatora. Jak bardzo kłopotliwa jest wymiana takiej rolki? Trzeba ściągać alternator?


                      A na garnku tak jak drut napisane było MJUT

                      Komentarz

                      • alxxx
                        RS
                        • 2010
                        • 1823
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                        #12
                        crazykoko, zależy od speca ale alternator zdjąć to też nie jakieś cuda.
                        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                        Komentarz

                        Pracuję...